Farent

De schoolmaatschappelijk werker

Fijn! De meeste kinderen gaan graag naar school. Maar soms kan school ook ingewikkeld zijn. Hoe ga je om met vriendjes en vriendinnetjes en wat als je het moeilijk vindt om vragen te stellen in de klas? Misschien word je wel uitgelachen. Herkent u deze of andere vragen bij uw kind? Heeft u zelf zorgen over de opvoeding of loopt het niet lekker thuis? Praat eens met de schoolmaatschappelijk werker. Samen werkt u aan oplossingen.

Voor u en uw gezin

De schoolmaatschappelijk werker is er voor u en uw gezin. U bent welkom met al uw vragen en zorgen over de kinderen, de opvoeding en de situatie thuis. Misschien piekert u over de opvoeding of over geld. Want ook voor school heeft uw kind weer spullen nodig. Misschien snapt u niet waarom uw kind steeds verdrietig is. U zou willen dat hij meer weerbaar wordt. Of u ligt wakker van de scheiding: hoe vertelt u het de kinderen? Soms ziet u door de bomen het bos niet meer.

De schoolmaatschappelijk werker geeft advies en biedt ondersteuning. Dat kan een sociale vaardigheidstraining zijn voor uw kind, een aantal gesprekken met u of opvoedgesprekken bij u thuis. Samen kijkt u wat het beste past. Want elk gezin is anders en ieder kind is uniek. De schoolmaatschappelijk werker is deskundig en biedt maatwerk.

De schoolmaatschappelijk werker is Andrea Harmsen.
Mocht u met haar in contact willen komen, is dat mogelijk via de intern begeleider of bel naar Farent Sociaal werk via 088-0237500.